سبزی و صیفی‌جات

تولید کاهو فرانسه به روش کشت عمودی

نحوه رشد کلم هیدروپونیک

در یک محیط هیدروپونیک، گیاهان به جای اینکه در زمین کاشته شوند، در آب با مواد مغذی اضافه شده به آن رشد می کنند. این روش می‌تواند برای چندین نوع گیاه به خوبی کار کند، اما یکی از موارد مورد علاقه در میان پرورش دهندگان هیدروپونیک سبزی‌های برگ‌دار هستند. کلم پیچ یک انتخاب عالی برای هیدروپونیک است، زیرا تقاضای زیادی دارد، استفاده از آن همه کاره است.

شرایط بهینه رشد کلم پیچ

یکی از جذاب ترین ویژگی های روش های کشت هیدروپونیک، توانایی کنترل شرایط رشد است. یک پرورش دهنده می تواند نور، دما و عوامل مختلف دیگر را کنترل کند تا از سالم ترین و کارآمدترین رشد گیاه مطمئن شود.

هنگام کاشت کلم پیچ، تعدادی شرایط وجود دارد که برای اطمینان از برداشت خوب باید آنها را تحت نظر داشته باشید، از جمله زمان کاشت کلم پیچ. کلم پیچ به حدود شش تا ده ساعت نور در روز نیاز دارد. نور خورشید همیشه بهترین است، اما اگر این گزینه نباشد، چراغ‌های LED رشد داخلی نیز کار خواهند کرد.

نحوه کاشت نهال کلم پیچ

بذرهای خود را در دمای 18 تا 21 درجه جوانه بزنید. دمای پایین تر نیز موثر است، اما روند رشد را کند می کند. پس از جوانه زنی، شما می خواهید محیط را در دمای 7 تا 14 درجه با رطوبت حدود 55-65٪ نگه دارید. از آنجایی که کلم پیچ در دماهای سردتر به بهترین وجه رشد می کند، دمای پایین تر طعم نرم تری را در برگ ها ایجاد می کند. دمای آب را بین 18 تا 21 درجه فارنهایت با pH حدود 6.0 نگه دارید.

اطمینان حاصل کنید که از محلول غذایی استفاده می کنید که به طور خاص برای کلم پیچ فرموله شده است، زیرا نیازهای غذایی منحصر به فرد خود را دارد. اگر محلول شما حاوی سولفات کلسیم یا منیزیم کافی نیست، ممکن است نیاز به مکمل با این مواد مغذی داشته باشید.

فواید کلم هیدروپونیک برای سلامتی

کلم پیچ به دلیل ارزش غذایی شگفت انگیزش به انتخاب محبوبی برای سالادها، اسموتی ها و دیگر دستور العمل ها تبدیل شده است. منبع عالی ویتامین های A، B، C و K و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم است. همچنین کلم پیچ پروتئین، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری نسبت به بسیاری از سبزیجات دارد.

به دلیل ترکیب منحصر به فرد ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی، کلم پیچ به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته شده است. اعتبار دارد برای:

  • تقویت استخوان ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود بینایی
  • ممکن است به جلوگیری از رشد و گسترش برخی سرطان ها کمک کند.

در حالی که این فواید در همه گیاهان کلم پیچ یافت می شود، در بیشتر موارد، کلم پیچ فقط در اواخر پاییز و اوایل زمستان به صورت تازه در دسترس است. یکی از مزایای عمده کلم پیچ هیدروپونیک این است که می توان آن را در تمام طول سال در محیط های کوچک داخلی پرورش داد و برداشت کرد، به این معنی که می توانید در هر فصلی از کلم پیچ تازه لذت ببرید.

4 دیدگاه در “تولید کاهو فرانسه به روش کشت عمودی

  1. Ameliat گفت:

    I offer mutually beneficial cooperation https://ztd.bardou.online/adm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *